Uudised
28 mai, 2018
See tähendab, et kõik vajalikud toimingud, mis on seotud maailma esimese autonoomse ja elektrilise konteinerlaeva Yara Birkelandiga, viiakse läbi täiesti autonoomsel ja kulutõhusal viisil, kusjuures säästes keskkonda, sest heitkogused on olematud.
"Selle lepinguga ei ole Yara Birkeland mitte ainult maailma esimene elektri- ja autonoomne konteinerlaev vaid see on maailma esimene digitaalne ja elektriline tarneahel, kus kõik toimingud, sealhulgas laadimine, mahalaadimine ja vedu, viiakse läbi täiesti iseseisvalt ja nullheitega. Kalmaril on olemas tipptehnoloogia, nii seadmed kui tarkvara ning oskusteave nende lahenduste integreerimiseks meie tarneahelasse," ütles Tove Andersen Yarast.
Eelmisel aastal teatas Yara oma koostööst tehnoloogiafirma Kongsbergiga, et ehitada maailma esimene täielikult autonoomne, akudega töötav konteinerlaev. Nüüd on lisandunud siis ka koostööprojekt Kalmariga, kes pakub Yara Birkelandile autonoomset laadimis- ja mahalaadimislahendust ning transporti väetisetootmisrajatiste ja kaide vahel. Lahendus viiakse ellu etappidena, kus automaatika tase aja jooksul järk-järgult suureneb.
Vaata videot, kuidas see kõik toimuma hakkab.
Kirjutas: Meelika Sander-Sõrmus, Äripäev
Aasia ja Okeaania